Re: [NOVICE] Skift til stø rre HD

On Tue, Apr 15, 2008 at 15:59:15 +0200, Stig Mogensen wrote:

> Jeg booter ved at fange grub på min gamle HD, og ændre kommandoen fra hda4
> til hdb2.......det virkede før, da jeg blot havde dd'et det hele over, og
> burde også fungere nu?.

når du laver det andet med 2 diske så husk at BIOS normalt
boot'er på første disk.
Laver du små tricks med at ændre bootrækkefølge i BIOS, så
skal bootloader også have det at vide at bootrækkefølge er
anderledes, idet bootloader/linux ikke kan vide hvordan BIOS
er indstillet, og stadig nummerer hda, hdb, osv.
Jeg tror det er dette der driller.

Så efter at have kopieret over, så afmonterer du din hda og
sætter hdb til at være hda, og evt. korrigerer bootloader
i boot-sektor.

--
mvh Frank Damgaard  |