Kubuntu lukker ikke ned

Jeg har lige opgraderet til den nyeste kubuntu-version. Problemet er at min laptop ikke vil lukker ned. Skærmen bliver sort, og forbliver i den tilstand indtil jeg tvinger den til at lukke ned på den ubehagelige måde:-/ Problemet er det samme hvis jeg prøver at genstarte. Jeg har kigget på kubuntus forum, for at se om der er andre med et ligende problem, men synes ikke det lader til det.
Rasmus