Re: [NOVICE] Skift til større HD

Michael Rasmussen wrote:

> Hvis du anvender cp, så husk at det skal gøres som root, da ejerskab og
> gruppetilhørsforhold ellers ikke bibeholdes. Du bør i den forbindelse
> anvende option a, altså cp -a /dev/hda1 /dev/hdb1

Både CP og DD er kørt som root. Jeg kører;

mke2fs /dev/hdb1 && mke2fs -j /dev/hdb2

og

cp -a /dev/hda1 /dev/hdb1 && cp -a /dev/hda4 /dev/hdb2

og får så;

cp: cannot create special file `/dev/hdb1': File exists

på både hdb1 og hdb2 hvilket jeg finder underligt, da begge partitioner
grundet formateringen burde være tomme?.

Med cp /dev/hda1 /dev/hdb1 && cp /dev/hda4 /dev/hdb2 går kopieringen glat
igennem.

/Stig
--
* Registered Linux user #291266, with http://counter.li.org.*