Re: [NOVICE] Skift til større HD

> Det driller - Hva :-)

Ja.

> Huskede du også at formattere partitionerne ?

Ja. Har prøvet at formatere både med mkfs.ext3 /dev/hdb2 og
mke2fs -j /dev/hdb2 kommandoerne.......får samme "bad superblock" fejl.

> Jeg vil tro, at det "bad superblock" er en eller anden form for rest efter
> dine forsøg med "dd", idet også "superblocks" bliver kopierede.
>
> Hvis alt "glipper", så slet alle partitioner og opret dem igen. (måske
> ikke nødvendigt) Derefter formatterer du dem. Når det er sket, så kan du
> tage dem i brug. Ikke før ! Under formatteringen oprettes superblocks mm.

Jep. Er prøvet. Jeg slettede alle partitioner på hdb, og oprettede dem igen
via fdisk. Derefter formaterede jeg, og kopierede hda1 til hdb1 og hda4 til
hdb2 sådan;
cp /dev/hda1 /dev/hdb1 && cp /dev/hda4 /dev/hdb2

> Med "dd", får du en nøjagtig kopi, og dermed også en formattering, som den
> så ud på den gamle disk.

Men den er jeg så gået helt væk fra nu. Bruger kun cp - som dog også
giver "bad superblock"?.

> Iøvrigt ser jeg ingen SWAP-partition på dine Diske ?

Næh nej.....den er på vej. Den skal ligge på den kommende hdb. Synes jeg får
bedre performance, når swap ligger på et andet fysisk drev, end /. Men jeg
har 2GB ram, som systemet godt kan køre med, her mens jeg fifler med HDere.

/Stig
--
* Registered Linux user #291266, with http://counter.li.org.*