Re: [NOVICE] Skift til større HD

Den Fri, 18 Apr 2008 13:22:55 +0200
skrev SCJ <sslug@sslug> :

> Du skal skrive root(hd0,1) idet dit ROD-katalog ligger der.
>
> Hvad har du gjort, for at få grub til at starte på den nye disk, som hda ?
> Henvisningen i dennes MBR må jo på en eller anden måde være tilrettet.
>
> Stig C.

Jeg kommer lidt i tvivl, idet du kører med en separat boot-partition og
grub.conf og kernel så findes der.

Jeg har ikke en boot-partition, men mit /boot katalog liggende direkte i /
Det sparer en partition :-)

Jeg medsender lige min grub.conf fra denne bærbare.

default=0
#timeout=15
#splashimage=(hd0,0)/boot/grub/splash.xpm.gz
#hiddenmenu
title BLAG (2.6.22.9-91.fc7)
	root (hd0,0)
	kernel /boot/vmlinuz-2.6.22.9-91.fc7 ro root=LABEL=/ selinux=0
	initrd /boot/initrd-2.6.22.9-91.fc7.img

Du ser her, at så henvises der til /boot/vmlinuz -.........
                                   ------

Men fortæl lige hvordan du fik Grub til at starte ?

Stig C.