Re: [NOVICE] USB nøglering med KNOPPIX

Mads Møller-Nielsen skrev:
Hej ?
Jeg har forsøgt at lave en USB nøglering med KNOPPIX DK, ud fra den ellers udmærkede guide som ligger her på sitet: http://tyge.sslug.dk/knoppix/ Følger den slavisk men et eller andet sted må det gå galt for man kan ikke boote fra den. Har forsøgt på flere maskiner uden held. Jeg har sikret mig at boot rækkefølgen er sat rigtigt op. Det eneste jeg kan se er forslelligt på min pc i forhold til i guiden er på side 5 hvor der står at man skal skrive: sslug@sslug sudo bash
sslug@sslug cd /cdrom/boot/isolinux/
sslug@sslug cat mbr.bin >/dev/sda1
sslug@sslug mount /mnt/sda1
sslug@sslug rsync -av –progress /cdrom/ /mnt/sda1/
Her står der: sslug@sslug på min efter jeg har skrevet den første linie.

Er der nogen som kan hjælpe mig?

Mads

Hej
Prøv http://www.pendrivelinux.com/
Jeg har fulgt opskrift og lavet en bootbar Mandriva på USB der virker fortrinligt
Bjørn