Re: [NOVICE] cron.daily hvordan

On Fri, Apr 25, 2008 at 23:14:16 +0200, morten skovborg wrote:
> Hej med jer
> Jeg har lavet dette script, men kan altså ikke forstå hvorfor det ikke
> kører. Jeg har oprettet en fil ved navn mythfillDatabase.cron med dette
> indhold:

> !/bin/sh

husk "#" foran:

#!/bin/sh

> cd /root/tdc_grapper/
> rm -f tdc.xml
> python tv_grab_dk_tdc.py --output tdc.xml
> mythfilldatabase --file -1 tdc.xml
>
> Hvordan tester jeg sådan et job for det er jo lidt langt imellem det kører
> :-))

som andre skrev fra prompten med fuld path eller relativ path
(og husk: chmod +x mit-script.sh )

Står du i samme katalog som scriptet:

  ./mit-script.sh

Jeg ville nok tilføje den til en brugers crontab, og ikke root
hvis det er muligt.
Check inden at den pågældende bruger har rettigheder til
datafilerne  hvis du har kørt scriptet som root.

rediger:
   crontab -e

# m h  dom mon dow   command
14  5  *   *    *   /fuld-path-til/mit-script.sh

--
mvh Frank Damgaard  |