Re: [NOVICE] Skift til større HD

> Prøv at undgå "dd", idet du igen får lavet en nøjagtig kopi, bare denne
> gang af de enkelte partitioner inclusive partitionernes BOOT-sector.

Det troede jeg var det man ville?. Jeg  vil jo gerne boote på den nye HD når
alt dette er overstået?.

> Prøv at formattere hdb1 og hdb2 med: mkfs.ext3 /dev/hdb1 og hdb2.
> Derefter kopierer du dine gamle partitioner direkte over i de nye, og
> leger så med de rettelser du lavede i dit forrige forsøg.

Det er prøvet nu. Jeg slettede begge partitioner, og oprettede dem igen fra
bunden af......hvor hdb1 og hdb2 har samme størrelse som hda1 og hda2.
Derefter kopierede jeg;

cp /dev/hda1 /dev/hdb1 && cp /dev/hda4 /dev/hdb2

og det kørte fint. Men jeg får stadig "bad superblock" under forsøg på boot
på hdb2?. hda4 booter fint........som altid.

Jeg booter ved at fange grub på min gamle HD, og ændre kommandoen fra hda4
til hdb2.......det virkede før, da jeg blot havde dd'et det hele over, og
burde også fungere nu?.

/Stig
--
* Registered Linux user #291266, with http://counter.li.org.*