Re: [NOVICE] shortcut til desktop

Rasmus Hansen wrote:
Hej.
Jeg har installeret QGIS på min kubuntu-maskine. Men den nyeste version af QGIS genererer ikke automatisk et genvej i min startmenu. Jeg skal starte programmet fra en terminal hver gang. Kan jeg selv lave en shortcut, og hvordan?
Hilsen Rasmus
I KDE tilføjer man et nyt program til menuen med Menu Editor.
Ved højreklik på start-knappen nederst til venstre vises en menu; et af punkterne er Menu Editor.
I Menu-editoren's File-menu indsættes et program fra File-menuen:
File --> New Item
Efterfølgende kan det nye menupunkt tilføjes skrivebordet og/eller bundpanelet. Det gøres med højreklik på menupunktet.

--
Med venlig hilsen

Jørgen Heesche
mailto:sslug@sslug