Re: [NOVICE] Skift til større HD

Den Mon, 14 Apr 2008 21:01:37 +0200
skrev SCJ <sslug@sslug> :

> Du skal med "fdisk" få lavet en fornuftig partitionering af dit nye drev.
> Derefter kan du kopiere din gamle hda1 direkte over i din nye hdb1.

> Godt nok ?

 Ikke helt godt nok :-(  Jeg glemte at dit rod-katalog var på hda4
Det er så denne partition du også skal kopiere over, men helst, så den
på den nye disk bliver nr 4. Ellers kan du få problemer med de
partitions-henvisninger der feks. ligger i /etc/fstab.

At systemet ligger på partition 4 giver et problem, hvis du vil lave
en udvidet partition. Det ligesom spærrer for det. Din HD's størrelse
"taler" jo for en udvidet partition, indeholdende yderligere partitioner.

Godt nok nu ?   :-)

Stig C.

Visit and sign: http://thecolororange.net/dk/page-2