Re: [NOVICE] Skift til større HD

Den Fri, 18 Apr 2008 13:41:51 +0200
skrev Stig Mogensen <sslug@sslug> :

> default 0
> timeout 10
> splashimage=(hd0,0)/grub/splash.xpm.gz
>
> title=Gentoo Linux 2.6.21-r4
>
> root(hd0,0)
>
> kernel /kernel-2.6.21-gentoo-r4 root=/dev/hda2 vga=0x31A
>

> og de nye dele af min fstab;
>
> /dev/hda1               /boot           ext2            defaults,noatime        1 2
> /dev/hda2               /               ext3            noatime         0 1
>
> Men det vil ikke?. Jeg får;
>
> VFS: Cannot open device hda2 or unknown block (0,0) Please append a
> [...]

Du skal skrive root(hd0,1) idet dit ROD-katalog ligger der.

Hvad har du gjort, for at få grub til at starte på den nye disk, som hda ?
Henvisningen i dennes MBR må jo på en eller anden måde være tilrettet.

Stig C.

ps. jeg er lige nu i Sverige på en trådløs opkobling, som ikke altid er helt stabil.
    såeeee - Jeg kan være lidt "fraværende" ind imellem .