Re: [NOVICE] Skift til større HD

Den Wed, 16 Apr 2008 19:03:16 +0200
skrev Stig Mogensen <sslug@sslug> :

> ******grub.conf************
> default 0
> timeout 10
> splashimage=(hd0,0)/grub/splash.xpm.gz
>
> title=Gentoo Linux 2.6.21-r4
>
> root(hd0,0)

Hvis du i nedenstående linie ændrer til: root=/dev/hdb2,
Så skal linien herover ændres til: root(hd1,1)
Det er en "melding" til GRUB om at hdb2 er den aktuelle partition.
Grub tæller drev og partitioner begyndende med 0.

Din  "root=/dev/hdb4" er en melding til den kernel som bliver startet.

> kernel /kernel-2.6.21-gentoo-r4 root=/dev/hda4 vga=0x31A

Lad mig høre om det så virker, men husk, at den "grub" som din MBR kalder
ligger på din hda, og såfremt du fjerner hda, så virker det ikke.
Det kan sagtens rettes på plads :-)

Husk også at få rettet i din /etc/fstab, så den passer til den "nye" linux.

Stig C.

  Talking about Free Software and Open Source, - Why not Free Tibet and Open China ?
                          http://thecolororange.net/dk/page-2