Re: [NOVICE] webcam driver - LØST

Efter at ha' fumlet lidt rundt, hentede jeg til sidst den nyeste driver via trunk (?) og så kunne den installeres - jeg troede ellers jeg havde den nyeste driver!!!
Nu virker kameraet fint i aMSN men ikke i Skype.

Hilsen
Martin :-)

Martin Jochimsen skrev:
Hejsa

jeg er ved at installere driveren til mit webcam her i Ubuntu 8.04 (som forøvrigt kører endnu endnu bedre en 7.10 på min Acer 3503 WLMi).

sslug@sslug:~/ov51x-jpeg-1.5.4$ make
make -C /lib/modules/2.6.24-16-generic/build M=/home/martin/ov51x-jpeg-1.5.4 modules
make[1]: Entering directory `/usr/src/linux-headers-2.6.24-16-generic'
  CC [M]  /home/martin/ov51x-jpeg-1.5.4/ov51x-jpeg-core.o
/home/martin/ov51x-jpeg-1.5.4/ov51x-jpeg-core.c:6611: error: unknown field ‘hardware’ specified in initializer /home/martin/ov51x-jpeg-1.5.4/ov51x-jpeg-core.c:6611: error: ‘VID_HARDWARE_OV511’ undeclared here (not in a function)
make[2]: *** [/home/martin/ov51x-jpeg-1.5.4/ov51x-jpeg-core.o] Error 1
make[1]: *** [_module_/home/martin/ov51x-jpeg-1.5.4] Error 2
make[1]: Leaving directory `/usr/src/linux-headers-2.6.24-16-generic'
make: *** [all] Error 2

Jeg forstår ikke hvad fejlmeddelelsen betyder.
Mangler jeg noget?
Kameraet er et Creative Live! Cam Vista IM
Driveren har virket perfekt i 7.04 og 7.10.

Hilsen
Martin