Re: [NOVICE] installation mislykket - PCen i baglås

Jim Oksvold skrev:

 Hvis du venter nogle uger kommer også Ubuntu 8.04.

Jeg har prøvd Ubuntu 8.04 beta på torsdag og den virker uforskammet godt.
Bør prøves selv om det hender desktopen "fryser" unntaksvis.

Den siste Knoppix 5.3 ett eller annet prøvde jeg også.
Den er uforskammet god og er egnet til å teste hardware over natten.

Ha like i bakhodet at det kan være feil på brenner eller andre
hardware relaterede problemer.

Sjekk om du har siste BIOS

Og les denne:

http://ubuntu3215w.blogspot.com/

Så sant det er en 3215W du har.

Det ser ut til at Ubuntu 8.04 LTS er veien inntil videre.

Mvh
Jim Oksvold

Tak for svarene! Jeg forstår ikke det hele (er jo novice :-), men har dog fået noget at arbejde med. Beklager at jeg først vender tilbage nu, men mine to børn m.m. gør, at det ikke altid er lige nemt at finde tiden og roen til at komme videre.

Først og fremmest tak Jim for linket; tippet som jeg kunne læse der om a trykke F12 for at boote fra cd virker. Så langt, så godt.

Dernæst har jeg så prøvet forskellige skiver - en nybrændt cd med Ubuntu 7.10 alternate, samt de nævnte to medier, hhv. dvd (+rw) med den "almindelige" version af Ubuntu 7.10 og live-cd'en med Kubuntu 7.10. De første to giver blot en fejlmelding om "PXE-E61: media test failure, check cable", den sidste starter op, men ser ud til at have en fejl (har kørt "check integrity", fordi jeg ville udelukke fejl på disken først).

Nogen forslag til, hvordan jeg bedst kommer videre? Er det almindeligt med den slags problemer?

Mvh Nils