Re: SV: SV: [NOVICE] Toshiba Satellite og Hama 54 Mbps Wireless PC Card

On Tue, Apr 01, 2008 at 21:28:28 +0200, Allan Madsen wrote:

> når jeg skriver lspci får jeg følgende:
> 02:00.0 Network controller: RaLink RT2561/RT61 8002.11g PCI
>
> Det er et PC Card trådløs.
>
> Har selv prøvet at google efter RaLink RT2561/RT61 men syntes ikke jeg kan
> finde noget der er brugbart
> Læs som: Noget jeg kan forstå...

ok, så det er det Ralink/chipsæt der har fået ny enhedsdriver
og muligvis/desværre ikke virker for godt i de kerner der
anvendes i ubuntu 7,04 og 7.10
Der har dersværre været en helt del problemer med den driver.

Nyeste kildetekst til driveren vil muligvis fungere :
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+bug/34902
men det er nok lige bøvlet nok for dig at få til at virke
da man også skal lave en nyere kerne.

Du kunne eventuelt prøve om kommende Ubuntu 8,04 fungerer,
men måske det ikke helt er tilfældet endnu ;(
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/linux-ubuntu-modules-2.6.24/+bug/134660

det kan være at driveren først kommer til at virke med
den ubuntu linux-kerne der kommer til næste ubuntu 8.10 ;-(

Så nemmere var måske at prøve at finde et andet trådløst kort
eller evt. USB version som virker ?

--
mvh Frank Damgaard  |