SV: [NOVICE] Toshiba Satellite og Hama 54 Mbps Wireless PC Card

-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: Martin Schlander [mailto:sslug@sslug
Sendt: 30. marts 2008 21:06
Til: sslug@sslug
Emne: Re: [NOVICE] Toshiba Satellite og Hama 54 Mbps Wireless PC Card

Allan Madsen wrote:
> Jeg har lade mig fortælle at kortet skulle være kombatibel med rt2500

Det lyder ikke specielt overbevisende. Er det et usb-kort? pcmcia? Kør enten
lsusb eller lspci for at få information om kortet.

> Jeg har installeret en Debian 4.01r1 og fuldt vejledningen
> http://rt2x00.serialmonkey.com/wiki/index.php/Debian_rt2500_Howto
>
> Når jeg kommer til "Compiling the Driver"   ifconfig -a Ja så har jeg
> intet eth1 installeret.

Har du et ra0 eller noget andet? Det er ikke givet at kortet nødvendigvis
skal hedde eth1. Når der ikke er et alm. netkort kunne det måske også
tænkes at det trådløse blev kaldt eth0.

> Jeg har prøvet at  echo rt2500 >> /etc/modules og genstartet computeren.

Får du noget spændende output hvis du kører 'modprobe rt2500' ?

Prøv efterfølgende at køre 'dmesg' og se om der står noget interessant der.

LIGE en op date

Skriver jeg lspci får jeg bla. følgende.

02:00.0 Network controller: RaLink RT2516/RT61 802.11g PCI