Re: [NOVICE] Er der nogle der kan hjælpe med at sætte trådløs forbindelse op til min router via DHCP

Allan Madsen wrote:

Ok ja selv de små ting har åbenbart betydning :-)
Bare sjovt den ikke kan gå på...

Jeg har ikke helt overblik over hvad der er foreslået og hvad du har prøvet, men jeg kan ikke finde det sted hvor du skriver at du sætter ssid'et til din routers.

Først lægger du dit trådløse netkort ned (udskift ath0 med dit netkort):

sudo ifconf ath0 down

Så tildeler du den korrekte essid (erstat ath0 og dit_essid):

sudo ifconfig essid dit_essid ath0

Herefter burde du kunne få en ipadresse:

dhclient

Forresten: hvilken distro kører du? I mange "nye og brugervenlige" distroer, som fx Ubuntu er det ikke "meningen" at man skal (eller ihvertfald behøver at) rode med sådan noget på kommandolinjen (selvom det ofte er der man ender når man skal have hjælp over mail, da det er nemmere at lede dig i den rigtige retning samt se hvad der er galt ved at se på output af kommandoer kørt her).

Det var måske en idé at tage den bærbare med til et sandkasse møde, der er sikkert en venlig sjæl der kan få det til at spille på 5 min hvis du har maskinen med...

--
peace, love & harmony
Atte

På æsken stod der "use Windows XP or better", så jeg installerede Linux...