Re: [NOVICE] Er der nogle der kan hjælpe med at sætte trådløs forbindelse op til min router via DHCP

Frank Damgaard:
On Thu, Apr 03, 2008 at 09:20:56 +0200, Allan Madsen wrote:
Kristian Nørgaard:
Ja det gør den allerede, både når den bærbar er udstyret med den disk jeg har windowsXP på

Aha, se det var jo en vigtig oplysning som du havde udeladt.
Jeg er lige løbet tør for idéer.

Ok ja selv de små ting har åbenbart betydning :-)
Bare sjovt den ikke kan gå på...

Måske et dumt spørgsmål, men
har du prøvet med ifconfig at give kortet en manuel IP adresse
i korrekt range, og så se om overhovedet du kan pinge router ?

Jeg syntes jeg har prøvet alt :-) men åbenbart ikke det rette endnu gg

Jeg kan iwlist ra0 scan og får div oplysninger om mit trådløs netwærk, SSID, Kanal osv.

Så burde det ikke vise at driver er rigtigt sat op??

Men jeg kan ikke få et ip nr fra den overhovedt.

Før dette virker er der ingen grund til at fejlfinde dhcp, DNS osv.

Jeg mistænker dog at det er din driver der ikke helt virker eller
ikke er korrekt konfigureret.