Re: SV: [NOVICE] Toshiba Satellite og Hama 54 Mbps Wireless PC Card

On Tue, Apr 01, 2008 at 18:00:07 +0200, Allan Madsen wrote:

...snip....
> [...]

kan du ikke bruge normal usenet metode med at svare på
indlæg, det er lidt svært at få hoved og hale i citater
og dit svar/spørgsmål i dit indlæg. ?
Det vil øge chancere for at nogen vil svare på indlægget.
dvs.
De linier man citerer får et ">" foran.
Man klipper det væk der ikke er relevant.

> Det er et PC Card jeg har, i windows xp siger den følgende om kortet.
> Hawking technologies HWPG1 Wireless-G PCI card.
>
> (Det er dog et pcmcia kort)
> På pcmcia kortet står der følgende:
> hama 54Mbps Wireless PC Card.

prøv "lspci -nn"

mit kort giver f.eks. :

02:02.0 Network controller [0280]: Intel Corporation PRO/Wireless 2200BG Network
Connection [8086:4220] (rev 05)

mit kort  er så et intel 2200BG chipsæt.

kan lspci ikke giver nok information, så kan man prøve at søge
på hexcoden  [8086:4220] .

Er det usb trådløs skal man se på "lsusb"

--
mvh Frank Damgaard  |