Re: [NOVICE] installation mislykket - PCen i baglås

Jim Oksvold skrev:

 Dernæst har jeg så prøvet forskellige skiver - en nybrændt cd med Ubuntu
7.10 alternate, samt de nævnte to medier, hhv. dvd (+rw) med den
"almindelige" version af Ubuntu 7.10 og live-cd'en med Kubuntu 7.10. De
første to giver blot en fejlmelding om "PXE-E61: media test failure, check
cable", den sidste starter op, men ser ud til at have en fejl (har kørt
"check integrity", fordi jeg ville udelukke fejl på disken først).

Hvis det er CD-R skiven du testet, og den gir Media Test Failure så
må du komme til bunns i det.

 Nogen forslag til, hvordan jeg bedst kommer videre? Er det almindeligt med
den slags problemer?

Jeg vil sterkt foreslå at du prøver Ubuntu 8.04.
Den er i beta, men siden din laptop er splinterny så kan det være at
siste Ubuntu er det som gjør susen :-)

 Mvh Nils

Mvh
Jim Oksvold

Jep, det er en cd-r, jeg har testet (Ubuntu 7.10 alternate). Nu prøver jeg den beta, du anbefaler, Jim.

:-) Nils