Re: [NOVICE] Er der nogle der kan hjælpe med at sætte trådløs forbindelse op til min router via DHCP

"E. Sjørlund" har bragt dette til verden:
Allan Madsen wrote:

Det kan jeg ikke så godt slå fra, der der er andre der bruger routeren..

Er du overhovedet administrator på dit accespoint?

Ja det er jeg da ss, sider her på vægen ca 2m fra mig, og har selv sat det op.

Har du prøvet i en xterm som root at køre kommandoen
dhcpcd ra0

Jeg har ikke noget der hedder dhcpcd på kommandoen
men køreer jeg dhclient ra0 får jeg
Internet Sysyems Consortium DHCP Client V3.0.04
Noget copyright

også skriver programmet
Listening on LPF/ra0/00:0e:2e:81:e0:45
Sending on LPF/ra0/00:0e:2e:81:e0:45
Sending on Socket/fallback
DHCPDISCOVER on ra0 to 255.255.255.255 port 67 interval 4
DHCPDISCOVER on ra0 to 255.255.255.255 port 67 interval 9
DHCPDISCOVER on ra0 to 255.255.255.255 port 67 interval 21
DHCPDISCOVER on ra0 to 255.255.255.255 port 67 interval 8
DHCPDISCOVER on ra0 to 255.255.255.255 port 67 interval 13
DHCPDISCOVER on ra0 to 255.255.255.255 port 67 interval 6
No DHCPOFFERS received
No working leases in persistent database - sleeping

Det var det..
og derefter at kontrollere med
ifconfig ra0

ja der får jeg også en masse
ra0  Link encap:Ethernet HWaddr 00:0E:2E:81:E0:45
    plus en masse andet.
er der noget bestemt jeg skal kikke efter..