Re: [NOVICE] Er der nogle d er kan hjælpe med at sætte trådlø s forbindelse op til min router via DHCP

On Thu, Apr 03, 2008 at 18:51:56 +0200, Allan Madsen wrote:

> Jeg syntes jeg har prøvet alt :-) men åbenbart ikke det rette endnu gg
>
> Jeg kan iwlist ra0 scan og får div oplysninger om mit trådløs netwærk,
> SSID, Kanal osv.
>
> Så burde det ikke vise at driver er rigtigt sat op??

nej.

Hvad sker der hvis du med ifconfig tildeler en IP adrsse

f.eks. : (hvis din router har IP 192.168.1.1 )

  ifconfig ra0  192.168.1.117

og så prøv ping til denne IP og din routers.

Hvis det ikke virker, så er noget i opsætning af wlan forkert,
f.eks. ESSID, kryptering (start uden på din router),....
eller driveren virker ikke.

> Men jeg kan ikke få et ip nr fra den overhovedt.

du skal give din enhed etn manuel IP adresse
og teste med denne, Først når du har "hul" skal
du lege med DNS, DHCP osv.

--
mvh Frank Damgaard  |