Re: [NOVICE] installation mislykket - PCen i baglås

>  Dernæst har jeg så prøvet forskellige skiver - en nybrændt cd med Ubuntu
> 7.10 alternate, samt de nævnte to medier, hhv. dvd (+rw) med den
> "almindelige" version af Ubuntu 7.10 og live-cd'en med Kubuntu 7.10. De
> første to giver blot en fejlmelding om "PXE-E61: media test failure, check
> cable", den sidste starter op, men ser ud til at have en fejl (har kørt
> "check integrity", fordi jeg ville udelukke fejl på disken først).

Hvis det er CD-R skiven du testet, og den gir Media Test Failure så
må du komme til bunns i det.

>  Nogen forslag til, hvordan jeg bedst kommer videre? Er det almindeligt med
> den slags problemer?

Jeg vil sterkt foreslå at du prøver Ubuntu 8.04.
Den er i beta, men siden din laptop er splinterny så kan det være at
siste Ubuntu er det som gjør susen :-)

>  Mvh Nils

Mvh
Jim Oksvold