Re: [NOVICE] Er der nogle der kan hjælpe med at sætte trådløs forbindelse op til min router via DHCP

Allan Madsen skrev:
Følgende er skrevet af Kristian Nørgaard:
Men giver stadig det samme

1) Tildeling af bestemte IP adresser til bestemte MAC adresser ( som du gerne vil )

Ja det gør den allerede, både når den bærbar er udstyret med den disk jeg har windowsXP på og min psp får også fint et nr fra APet Og de andre computer der er sat op til det med kabel får også fint deres nr.

Den er sat op så jeg fysik skal tilgå mit AP og sige at den og den MAC adresse har adgang med det og det IP nr, alle andre bliver denyed.

2) Kun tilladelse til overhovedet at forbinde for bestemte MAC adresser.

Nemlig. :-)

Kunne det være at du har en indstilling af nr. 2 slags, der ikke tillader din MAC adresse?

Nope for som skrevet, når samme bærbar har sin WindowsXP harddisk i, ja så connecter den fint.

Når Router/AccessPoint kan filtrere på MAC adresser, så kan den også vise hvilke MAC adresser der er on-air på et givet tidspunkt.

Hvis dit trådløse korts MAC adresse i er med i oversigten, når du kører Linux, så er kortet ikke on-air.

Hvis du beslutter dig til at prøve med et andet kort, så kan jeg fx anbefale ZyXEL AG220, som kan købes for ca 350 kr hos fx Zitech

/esni