Re: [NOVICE] Er der nogle der kan hjælpe med at sætte trådløs forbindelse op til min router via DHCP

Atte André Jensen tastede følgende:
Allan Madsen wrote:

Ok ja selv de små ting har åbenbart betydning :-)
Bare sjovt den ikke kan gå på...

Jeg har ikke helt overblik over hvad der er foreslået og hvad du har prøvet, men jeg kan ikke finde det sted hvor du skriver at du sætter ssid'et til din routers.

Det helestartede med at jeg skulle følge en guide
http://www.cyberciti.biz/tips/linux-install-and-configure-dlink-dwl-g-520-wireless-lan-pci-card.html
den beskrev hvordan driver skulle compiles osv.

Modulet blev lagt ind, og det ser ok ud.

Først lægger du dit trådløse netkort ned (udskift ath0 med dit netkort):
sudo ifconf ath0 down
Så tildeler du den korrekte essid (erstat ath0 og dit_essid):
sudo ifconfig essid dit_essid ath0
Herefter burde du kunne få en ipadresse:
dhclient

Er også prøvet i en lidt anden version, nemlig efter den i guiden.

Forresten: hvilken distro kører du? I mange "nye og brugervenlige" distroer,

Debian 4.0r3

Det var måske en idé at tage den bærbare med til et sandkasse møde, der er sikkert en venlig sjæl der kan få det til at spille på 5 min hvis du har maskinen med...
Ja men er der sådan en sandkasse nær Otterup / Odense?? :-)