Re: [NOVICE] Kan ikke starte programmer online. IGEN

> Fra en xterm (bash/shell-prompt):
>   export DISPLAY=.......
Den virker ikke !!!!
Men under mine opservationer har jeg fundet ud af at min prompt ændere sig.
Den ser sådan her ud når der ikke er forbindelse til internettet:
sslug@sslug /root]#
Også når der er forbindelse viser den ved login i en alm. term noget helt andet:
sslug@sslug /root]#
Hvorfor sker dette ???
For mig ser det mystiks ud.... men derfor kan det jo godt være rigtigt.
Er det faktisk fordi internet fornbindelsen ændrer på mit maskinnavn, så nye
programmer ikke kan finde x-serveren mere.

> I f.eks. ~/.bash_profile hvis det kun er for den pågældende bruger,
> og ellers i /etc/profile hvis det er for alle.

Er gjort.

> Da du ikke har et netkort (ifconfig og route -n) vil navnet ikke
> have betydning, da der ikke er forbindlese til enheden.
Jeg har nu netkort i igen.

> "localhost" vil dog virke, da den er beregnet til dette.
>
> Jeg syntes dog at have hørt om problemet med RH6.0 og X-rettigheder
> i forbindelse med KDE andetsteds.
> Det kan også være et "suid" problem på et af programmerne.
> Da det er en hjemmemaksine, så burde ellers "xhost +localhost"
> virke (eller domænenavn hvis du isætter netkort).
xhost +localhost     VIRKER
xhost +		VIRKER