Re: [NOVICE] Kan ikke starte programmer online. IGEN

Jesper Krogh wrote:

> Jeg starter X med kommandoen startx.
ok.

> Betyder det at kppp sætter alle samtidige brugere af xserveren til at connecte
> som en anden ???

Det her er ikke et kppp problem, men et adgang til X problem.

> xauth list giver:
> sslug@sslug /root]# xauth list
> jkr.krogh.dk:0  MIT-MAGIC-COOKIE-1  fa2ab960b4afaa3a20be69cc19a2c32d
> jkr.krogh.dk/unix:0  MIT-MAGIC-COOKIE-1  fa2ab960b4afaa3a20be69cc19a2c32d
>
> og det er uanset om jeg har kørt xhost + eller ej.
> Hvad kan man udlede af det ?????

Din maskine hedder jkr.krogh.dk (har du registreret dette domæne....?)
og hvis du sætter DISPLAY til jkr.krogh.dk:0 eller jkr.krogh.dk/unix:0
så burde xprogrammer kunne findes X serveren.
Problemet er måske noget hostname-opsætning.
Siden du har jkr.krogh.dk så har du vel et netkort i din pc ?
Kunne du checke din /etc/hosts , at du har en "localhost" ?