Re: [NOVICE] Netscape mail

Martin Christensen wrote:

> Alex> Hej Jeg har to e-mail konto, og jeg bruger Netscapes e-mail del
> Alex> til e-mails.. problemet er at når jeg skal hente mail, skal jeg
> Alex> ind i preferences og ændre på serverindstillingerne for at kunne
> Alex> hente mail fra begge servere.
>
> Alex> Er det muligt på en eller anden måde at kunne hente mail fra
> Alex> begge servere uden at skulle ind hver gang og ændre i Netscapes
> Alex> indstillinger.. ??
>
> Tjaa... du kan gøre det som vi avancerede nørder og bruge din egen
> maskine som mail server. Det vil sige, at du sætter et program til at
> [...]

Da jeg syntes det er sjovt og spændende at sidde og rode med computeren
har jeg besluttet at jeg vil sætte min maskine op som mail-server. Jeg er
dog
nu løbet ind i nogle problemer, som jeg håber jeg kan få lidt hjælp til.

1) når jeg har sat netscape op til at bruge den mail-server jeg har
installeret
     (imapd-4.5-3), kommer den med følgende, når jeg prøver at hente post

    Could not log in to the mail server.
    The server responded:
    Unable to open user's INBOX
    Please enter a new password for user sslug@sslug

    Hvad gør man ved det. ??+

2) Jeg har brugt fetchmailconf til at sætte fetchmail op, når jeg så
trykker på
     test fetchmail kommer den med følgende:
     fetchmail: 5.0.5 querying silkeborg.bib.dk (protocol POP3) at Sun,
25 Jul 1999 21:08:56 +0200 (CEST)
     fetchmail: POP3< +OK silkeborg.bib.dk running Eudora Internet Mail
Server 2.2 <sslug@sslug>
     fetchmail: POP3> USER esmann
     fetchmail: POP3< +OK user known
     fetchmail: POP3> PASS *
    fetchmail: POP3< +OK logged in
    fetchmail: POP3> STAT
    fetchmail: POP3< +OK 0 0
    fetchmail: No mail for esmann at silkeborg.bib.dk
    fetchmail: POP3> QUIT
    fetchmail: POP3< +OK closing connection
    fetchmail: 5.0.5 querying vip.cybercity.dk (protocol POP3) at Sun, 25
Jul 1999 21:09:00 +0200 (CEST)
    fetchmail: POP3< +OK Cubic Circle's v1.31 1998/05/13 POP3 ready
<sslug@sslug>
    fetchmail: POP3> USER ccc34538
    fetchmail: POP3< +OK ccc34538 selected
    fetchmail: POP3> PASS *
    fetchmail: POP3< +OK Congratulations!
    fetchmail: POP3> STAT
    fetchmail: POP3< +OK 11 38500
    fetchmail: POP3> LAST
    fetchmail: POP3< +OK 0
    11 messages for ccc34538 at vip.cybercity.dk (38500 octets).
    fetchmail: POP3> LIST
    fetchmail: POP3< +OK 11 messages (38500 octets)
    fetchmail: POP3< 1 1138
    fetchmail: POP3< 2 1582
    fetchmail: POP3< 3 3616
    fetchmail: POP3< 4 1723
    fetchmail: POP3< 5 1651
    fetchmail: POP3< 6 1148
    fetchmail: POP3< 7 1776
    fetchmail: POP3< 8 2218
    fetchmail: POP3< 9 18694
    fetchmail: POP3< 10 1997
    fetchmail: POP3< 11 2957
    fetchmail: POP3< .
    fetchmail: POP3> RETR 1
    fetchmail: POP3< +OK 1138 octets
    reading message 1 of 11 (1138 octets)
    fetchmail: SMTP connect to localhost failed
    fetchmail: POP3> QUIT
    fetchmail: POP3< Hej pookie,
    fetchmail: SMTP transaction error while fetching from
vip.cybercity.dk
    fetchmail: Query status=10
    fetchmail: normal termination, status 10
    Done.

    min .fetchmailrc ser således ud

    # Configuration created Sun Jul 25 18:11:21 1999 by fetchmailconf
    set postmaster "Pookie"
    set bouncemail
    set properties ""
    poll silkeborg.bib.dk via "silkeborg.bib.dk"
     with proto POP3
           user "xxxxxxx" there with password "xxxxxxx" is esmann here
options keep

    poll vip.cybercity.dk via "vip.cybercity.dk"
     with proto POP3
           user "xxxxxxx" there with password "xxxxxxx" is ccc34538 here
options keep

Det var så det.. Håber der er nogen der kan hjælpe mig... :)

MVH
Alex Esmann