Re: [NOVICE] Apache/ASP og DVD

Alex Esmann wrote:

> **DVD**
>
> Jeg har et Creative Encore DXR2 DVD kit, og har fundet en linux driver
> til det. I README filen til driveren
> står der følgende:
>
> After recompiling your kernel with the new i2c layer
> hvordan gør man det.. og hvor finder man det.. ????

Den skulle være i 2.2 kernen. Men der findes vidst flere i2c drivere
i diverse eksterne pakker/drivere.

i2c er egentlig blot en simpel bus der kræver en data og clock linie.
Den avendes bla. til kommnunikation med LM75/LM68 der anvendes
som temperaturføler på de fleste moderne bundkort.
Desuden anvendes i2c til kommunikation med diverse I/O (digital
og analog) på diverse kort, bla. TV-kort og øjensynlig også DVD drev/kort.

Har man en driver til i2c så kan man i teorien kommnunikere med
alle i2c enheder (har også selv lavet et i2c program...)

> hvilket minder mig om... da jeg på et tidspunkt ville recompilere
> kernen, fulgte jeg de instruktioner der er i
> "Linux Friheden Til At Vælge" 2.0, efter at have skrevet make modules,
> arbejdede computeren et stykke tid
> hvorefter den kom med en meddelelse om at systemet var for stort.. Hvad
> er grænsen for hvor stort systemet
> må være????  I det her tilfælde var det 682 KB

Prøv at lave en bzImage og ikke zImage.
Er den stadig for stor, så må du vælge flere ting som moduler,
eller fravælge dele som du ikke har hardware til.