Re: [NOVICE] Installation af ekstra harddisk.

hsh/sslug@sslug wrote:

>      Nu er mit næste problem som følger.
>      Med CD'en på lydkortet har jeg monteret en sekundær harddisk.
>      På denne har jeg dåse95, og det var min tanke at kunne boote den fra
>      lilo.
>      Når den booter ser den den nye som hdb, og min CD som hdf.
>      Jeg har indsat følgende linier i lilo.conf:
>
>      other=/dev/hdb
>         label=dos
>         tabel=dev/hda
>
>      Når jeg skriver dos under opstart, siger den at dos ikke er i
>      tabellen.

hmm, kan DOS startes fra en sekundær disk ?, det mente jeg egentlig
ikke at den normalt kan lide.
(så vidt jeg har forstået er det det du vil)

>      Kan jeg bare tilføje en linie i /etc/fstab med hdb? Og hedder den
>      automatisk dos.
>      Eller skal jeg køre diskdruid?

En FAT formateret partition hedder f.eks. /dev/hdbN , hvor N=1..4 for
primære partitioner og 5..X for logiske drev.

Hvis du senere vil mounte en dos partition kan du tilføje
en linie i fstab til at gøre det lettere, ellers kan man anvende "mount"
med alle options.