Re: [MOEDE] Forslag: Byg din egen MythTV-server

Ole Tange wrote:
> Jeg vil have en Myth-TV-boks, og ved at også andre er interesserede.
> Jeg foreslår d. 2010-04-21 på Frederiksberg.
>
> Kom og lav din egen Myth-TV-boks.
>
> Myth-TV er en avanceret harddisk TV-optager med utroligt mange
> opsætnings- og udvidelsesmuligheder. Ved denne workshop laver vi den
> mest simple opsætning på udstyr, vi ved virker. Du kan derfor forvente
> at komme hjem med et system, der bare virker.
>
> Linuxshoppen sælger udstyret til selve mødet. Udstyret er:
>
> * ASRock Nettop ION 330 Pro, med Intel Atom 330 Dual-Core CPU, Nvidia
> ION, 7.1 surroundlyd og DVD-RW
> [...]

Det er i hvert fald helt sikkert noget vi er med på, på onsdagsmødet.

Det eneste jeg tænker er om man måske skulle åbne lidt mere op for
selvmedbragt hardware - selvf. under forudsætning af at folk er med på at de
så vil være overladt til sig selv - og at ingen gider slås med deres ikke-
supporterede hardware for dem.

Gad vide hvor mange 42" fladskærme der skal medbringes før vi får alvorlige
pladsproblemer ;-)

Har du tænkt dig at anbefale/"supportere" en bestemt distribution? Eller er
det tanken at folk selv skal finde ud af at vælge en distro og finde ud af
at installere Myth på den?

Lidt afhængigt af hvilke typer folk der møder op, så skulle man måske gøre
lidt ud af at fortælle at der findes anden multimediecenter-software til
Linux end MythTV, som er lidt mindre "nørdet" - f.eks. Freevo (denne
kommentar er alene baseret på andenhåndsviden).

Det var bare nogle løse tanke. Uanset, lokalgruppen på Frederiksberg er med
på ideen d. 21/4. Du sender bare en announce når det passer.