Re: [MOEDE] SSLUG-møde med IT-politikere

On Sun, Sep 29, 2002 at 10:41:30PM +0200, Ole Tange wrote:
> Nu er det snart et år siden, at vi holdt et IT-valgmøde. Ville nogen være
> interesserede i, at vi afholdt et SSLUG-møde, hvor vi inviterede nogle
> IT-politikere til at komme og debattere med os?

Det synes jeg helt klart vi skal forsøge.

> Jeg ved positivt, at nogle af politikerne gerne vil vide mere om IT for at
> kunne lave bedre love. Men hvordan skal de få alle SSLUGs guldkorn, hvis
> de ikke kommer til at snakke med os?

klart, men ønsker de det ?? og skal vi tage dem alle på en gang ?
Eller hver for sig ??

> Mine uigennemtænkte tanker til hvad mødet kunne omhandle:
>
> * Softwarepatenter

kort, det har vi fortalt dem snart mange gange.

> * TCPA
> * InfoSoc/EUCD/EuroDMCA (forhadt barn har mange navne)

vigtigt

> * Fri software
> * Åbne standarder

vigtigt

> * Ophavsret

vigtigt.

> * Spam

Helt klart.

> * IT-forbrugerrettigheder

jeps.

> Mødet må gerne være informativt for begge parter. Det gælder altså ikke om
> at spidde politikerne eller at få dem til at dumme sig.

hehe ;-D

> Videre diskussion på sslug@sslug

Det her er sslug-moede, og mig bekendt har du ikke postet den
andre steder ??

JonB