Re: [MOEDE] [PERL] arkivet (was: lydoptagelse

On Sat, 14 Sep 2002, Morten Therkildsen wrote:

> Et perle arkiv.. men jeg indrømmer, at jeg ikke ved hvad alle
> forkortelserne står for, fx. troels_liebe_bentsen.avfs.ogg

Hvis du klikker i venstre kolonne, så får du den side der beskriver
filerne.

Anyway, for nogle ogg-filer er der en dato. Denne er nævnt sidst i $path.
Hvis man så tager datoen, og fjerner bindestreger, og så dernæst slår
op i http://www.sslug.dk/adict/past, første kolonne. Her tager man så
kolonne 18 som er headline, så ville det måske være lidt mere sigende.

Programmet der genererer denne liste er
http://www.sslug.dk/moede/ogg/findogg.pl
men jeg kan ikke helt se hvordan det implementeres.
(yes, det er Ole Tange der har lavet den)

Denne linje har $path. Måske en funktion headline($path) kunne
løse problemet. Nogen frivillige?

# det er noget i denne retning..
sub headline {
	if (/\/(\d{4})-(\d{2})-(\d{2})\//) {
		$date = $1.$2.$3;
	} else {
		return;
	}
	open(PAST, "</home/www/www.sslug.dk/adict/past") || return;
	while (<PAST>) {
		if (/^$date/) {
			$array = split(";");
			return $array(18); # noget forkert her
		}
	}
	return;
}

(nu hører det jo ikke hjemme med perl på moede-listen, men ...)

mvh/hans
[Om lovgivning] Bestemmer få embedsmænd på vegne af os
alle sammen?			-- Hans Kristian Pedersen