Re: [MOEDE] Bolivia - Install igen igen...

Hans Schou <sslug@sslug> writes:

> Nu er det lidt svært og dyrt at sende hardware. Det ville ulige være
> nemmere hvis vi kunne nøjes med at sende nogle penge til cd'er
> (blanke) og så måske også en brænder, hvis ikke de kan låne sådan
> en.

Lyder som en god ide. Folkene her raader p.t. ikke over en braender,
men med oekonomisk stoete kan de enten 1) faa cd'er braendt paa
netacfe (ladesiggoerligt, men lidt dyrt og boevlet), eller 2) koebe
egen braender her (prisen svarer til i DK) og fabrikere egne
cd'er. Det sidste er klart den mest "fremtidssikrede loesning.

> En enkelt Red Hat/Debian må i kunne skaffe dernede.

Klart. Det er baandbredden og hardwaren der er den knappe
ressource. Medier koster ca. 5 boliviannos (5 - 6 kr). stykket.

> Jeg vil prøve at se om jeg kan finde ud af noget, ellers får i bare
> de overskydende cd'er. Hvis du står som garant for hvad pengene
> bruges til, tager nogle billeder, skriver en historie, så er det
> måske ikke umuligt...

Klart jeg skriver en artikel (eller to; Derer flere gode historier paa
disse kanter). Billeder er en selvfoelge saa snart jeg finder en maade
at faa et Ixus 330 hertil paa begryggende vis.

> En cd vejer 20g. Der er 3 både til Red Hat og Mandrake.  (5+7)*3 *
> 20g = 720g ~ og så noget embalage.  1kg koster kr. 113,-

Lyder som en simpel og gangbar loesning, som vil goere en reel forskel
ift. arrangementet d. 12.10.02. Dog vil penge til en braender og en
stak medier dog vaere en mere permanent loesning. Men saa igen: Lad os
nu se, hvordan interessen bliver til arrangementet. Der er der ingen
der toer spaa om endnu.

-j

--
"I modsætning til på basis er der et tillidsforhold indbygget i ens
login-profil (...). På HUM-BAS skulle man aflevere en ren