Re: [MOEDE] Møde om windowmanagere den 19.september

Hanne Munkholm <sslug@sslug> writes:

> Hvad er det du vil høre om hver ting?

 - Hvad er målgruppen, folk med hang til enkle ting eller folk med
   hang til popsmart gejl

 - Hvad adskiller den fra andre WM'er

   Har den focus-follow-eyes eller en anden genial focus-mode?

   Håndterer den flere virtuelle skærme på en speciel måde?

   Speciel håndtering af vinduer (Jeg har hørt om tabbed windows)

   En smart pager-funktion

   Integrerer godt med xmms, xawtv, gnome, whatever

   Nogle rent ikke-funktionelle popfeatures (Vinduer kan ikonificeres
   og deikonificeres på flere måder end PowerPoint kan skifte slides)

(Hvad betyder det sådan generelt at en WM understøtter Gnome-hints? Er
der en der kan sige et par ord om det?)

 - Hvordan sætter man den op?

   Med et 'point and drool'-værktøj?

   Med en simpel tekstfil?

   Et turingkomplet opsætningessprog.

   Et sæt m4-makroer der udfolder til et turingkomplet makrosprog der
   angiver hvor der skal trykkes i et grafisk opsætningsværktøj

 - Hvorfor bruger *du* den WM?

   Nogle gode grunde ud over ovenstående, anekdoter (fra da man kunne
   vælge at bruge twm eller slet ingen wm), jokes om folk der bruger
   andre WM'er eller andre ting man bare må sige.

--
 Peter Makholm     |         Perhaps that late-night surfing is not such a
 sslug@sslug |           waste of time after all: it is just the web