Re: [MOEDE] Møde om windowmanagere den 19.september

On Thu, 12 Sep 2002, Peter Makholm wrote:

>  - Enlightment
>  - WindowMaker
>  - KDE-ting
>  - metacity eller sawfish.

Hvad er det du vil høre om hver ting? Altså enhver kan
jo vise at sådan ser den ud. Så er der 10.000 ting man
kan med den som de fleste af os ikke kender og udnytter
fuldt ud. Og derfor vil vi ikke snakke om det.

Jeg bruger f.eks. enlightenment men er ikke meget for
at holde foredrag om det. Selvom jeg har brugt det i 4
åt tror jeg.

For det første fordi jeg ikke bruger ret mange
funktioner. Jeg har genvejstaster til en Eterm eller
xterm, og til min browser. Og jeg har sat min baggrund
til noget fint. Og jeg haqr sat et ekstra punkt ind i
den menu man får, når man højreklikker.

Men det er alt. Og det er så længe siden jeg
har sat det op så jeg kan ikke huske hvordan
jeg gjorde... Principielt kunne jeg ligesågodt bruge
twm, jeg kan bare godt lide enlightenments skøre
farver. Så jeg synes ikke rigtig der er noget at
fortælle om.

I gamle dage da jeg lige var begyndt at bruge det var
der et dejligt program der hed e-conf til at
konfigurere det med. Men jeg har ikke rigtig fundet ud
af hvordan man konfigurerer de samme ting nu, hvor
e-conf ikke er der mere. :-(

Mht. KDE er det ca. det samme. Jeg kan godt vise
hvordan det ser ud, men jeg kan ikke noget særligt
med det, og jeg ved at mange af dem der kommer og
lytter ved lige så meget eller mere om det. Eller i
hvert fald nogle andre ting, som jeg ikke ved.

Så hvad er det du vil vide? Kan der opstilles en række
punkter, såsom: menuer, genvejstaster, farver/baggrund,
pager funktion etc, folk gerne vil se for hver Window
manager? Eller er det bare - øhm , sådan ser den ud i
min konfiguration, og her kan den downloades ?

--
Hanne Munkholm <sslug@sslug>

" Fear is the path to the Dark Side; fear leads to anger. Anger
leads to hate. Hate leads to suffering. "    -- Yoda