Gårsdagens hyggemøde

Nu når Henrik beder om kommentarer til hyggemøde så er
her lidt;

Begge emner var gode - rigtig gode, men det skulle være
mere tydeligt fra den mail til sslug-announce hvad der
egentlig var vi skulle høre; på
http://www.sslug.dk/moede/hygge/2002-09-10/ og i
annonceringen burde der have stået om Oles foredrag:
 Foredraget omhandler Secure Harddisk Eraser, som
 anvendes til at slette indholdet af harddiske grundigt.
 Vil man være sikker på at harddisken er _helt_ slettet
 er det slet ikke nok at blot formattere den. osv osv.

Om Klaus' foredrag er der lidt samme problem; jeg anede
ikke hvad vserver var - jeg havde endda lidt svært ved
at finde ud af dette ved at søge på google efter
vserver. En intro ala
 vserver er et kernepatch og nogle utility-programmer
 der gør det muligt at køre virtuelle servere med
 hver sin root-konto på samme maskine. Med vserver
 gøres det muligt at sikkerhedsæssigt adskille kritiske
 server-applikationer såsom bind og Apache selvom
 de køres på samme fysiske maskine.
 Vserver findes på
 http://www.solucorp.qc.ca/miscprj/s_context.hc

Det var i øvrigt lidt svært at høre Klaus nede bag ved,
men det var meget interessant og godt at have folk som
Jon der kunne supplere på passende vis.

Og endelig skal der aftales hvor meget tid vi bruger på
hvert foredrag i forvejen - det trak ud. Jeg var som
andre ret træt kl. 22, så der var godt med en pause
til. Da jeg havde ca. 2.5 times mailgymnastik foran
mig i min inbox, var det godt at komme hjem der.

Klaus' slides er på
http://www.vsen.dk/vserver-pres-sslug
Der er links til vserver derfra

-Daddy, why do those people have to use Microsoft Windows?
-Don't stare, son; it's not polite.