Re: Re: [MOEDE] Installfester - hvad vil vi opnå.

On Mon, 02 Sep 2002 23:30:50 +0200, Kurt Frederiksen wrote:

> <snip en helt masse fra Kurt :-)>

Jeg er principielt enig med dig Kurt. Mine holdninger vedrører kun
de/den person(er), der kun kommer for at få lavet et stykke
arbejde af os i stedet for at betale en udøvende kollega for
ydelsen. Jeg vil ikke tage arbejdet ud af munden på andre, så
derfor ønsker jeg ikke at stille min viden gratis til rådighed i
erhvervsmæssigt henseende kamufleret i skikkelse af en
tilsyneladende privatperson. Ej heller ønsker jeg at yde hjælp til
en person, der kommer med det ene formål, at få en fuldt
konfigureret server opsat, der bare kan stilles hen i et hjørne, og
så er det herefter glemt. Kommer folk derimod med en oprigtig
interesse for Linux - være det så som arbejdsstation eller server,
har jeg ingen indsigelser overhovedet. Er interessen der, vil denne
person, håber jeg da, efter et stykke tid blive så interesseret i
Linux, at vedkommenden bare må kende mere til mysteriet, og så
mener jeg, at vi allerede er noget et pænt stykke af vejen. Måske
denne spirende nysgerrighed leder til mere, og når så personen har
henvendt sig på denne liste, og fundet ud af at vi ikke er så
"slemme" igen, har vi måske fået et nyt "seriøst" medlem:-)

Jeg har intet imod, at folk benytter Windows, og jeg vil da også
erkende, at hvis man aldrig har kendt til andet, og ikke har den
store interesse i at komme ned under overfladen, er det da ikke
ufornuftigt at anbefale f.eks webmin som udgangspunkt. Efter et
stykke tid vil man jo hurtigt blive opmærksom på en sådan tilgangs
begrænsninger, og så er det jo, at man henvender sig her. Dette
selvfølgelig under forudsætning af, at man føler sig velkommen, og
at ikke folk straks kaster sig over en, og udstiller ens uvidenhed
inden for Linux for alverden.

Så derfor min opfordring: Få så mange ind som over hovedet muligt,
men under forudsætning af at det ikke skal være som en erstatning
for en lønnet konsulent, og de der møder frem, skal med det samme
mærke, at de ikke blot kan komme og sætte en maskine på bordet, og
så klarer vi resten; nej, de skal selv sidde foran og gøre
arbejdet, mens vi skal assistere og yde brandslukning.

--
Hilsen/Sincerely
Michael Rasmussen

"C makes it easy to shoot yourself in the foot; C++ makes it harder,
but when you do, it blows away your whole leg." - Bjarne Stroustrup
Fjern NOSPAM fra min adresse, for at sende mig en mail