Re: [MOEDE] Installfester - hvad vil vi opnå.

"Ask Holme" <sslug@sslug> wrote in message

> Dvs. at du mener at en fuld server med apache,webmin,samba med
> webcontrol,vnc,mysql,evt. postgresql,mail,firewall og nogle gange endda
> dns ikke lige tager så lang tid at sætte op

Nej, ikke at sætte op, men at installere.
apache : Meget lidt om noget at ændre i konfig.
webmin: intet at konfigurere.
samba: Kommer med en meget fin default smb.conf Ret til "WORKGROUP" så er
den der.
vnc: er grydeklar til lokalt brug
mysql og postgresql: ret få ændringer - let via webmin
mail: en enkelt parameter skal ændres
firewall: Ved ikke. Bor bag TDC's tykke mure sopm de fleste vel gør
dns: Ret i hosts og giv faste IP numre.

Ja det mener jeg. Husk nu på, at jeg hele tiden har skrevet om en hjemme i
kælderen server, ikke om en prof. server, som man naturligvis ville skulle
arbejde en del mere med at få konfigureret.
Jeg mener absolut, at man ved en installfest kan få sat en fungerende
hjemmeserver op lettere end man kan få en workstation til at køre
tilfredsstillende.