Re: [MOEDE] Installfester - hvad vil vi opnå.

On Sun, 1 Sep 2002 22:51:45 +0200 (CEST)
Hans Schou <sslug@sslug> wrote:

> Umiddelbart holder jeg helst fingrene fra folks tastatur. Det er lidt
> nederlag for mig hvis jeg rører det, for så kan jeg jo ikke forklare det
> godt nok. Og omvendt, hvis jeg hele tiden sad med tastaturet, så behøvede
> ham der skulle have hjælp ikke at være til stede. Og så lærer man jo
> heller ikke ret meget af at se en gøre det hele.

Præcis. Præcis sådan mener jeg også det bør gøres - og det bør også kommunikeres ud, at vi IKKE gør arbejdet for dig - vi stiller os ved siden af, og hjælper dig. Så undgås dem der ikke gider gøre det selv, men bare vil have noget der virker.

> Jeg synes den del er vigtig at have med. Det er en del af processen, som
> jeg håber at der er tid til.

Præcis - dette må være den største del af de install-fester - da det jo er meningen folk skal lære noget - ikke at installatørerne bare skal "blære" sig med at de kan få noget til at virke, og bagefter er "kunderne" ikke en døjt klogere selv.

--
Regards,
Klavs Klavsen

-------------| This mail has been sent to you by: |------------
              Klavs Klavsen - Open Source Consultant
            sslug@sslug - http://www.EnableIT.dk

    Get PGP key from www.keyserver.net - Key ID: 0x586D5BCA
Fingerprint = A95E B57B 3CE0 9131 9D15 94DA E1CD 641E 586D 5BCA
It is a myth that people resist change. People resist what other
people make them do, not what they themselves choose to do...
That's why companies that innovate successfully year after year
seek their peopl's ideas, let them initiate new projects and
encourage more experiments.            -- Rosabeth Moss Kanter