Re: [MOEDE] Installfester - hvad vil vi opnå.

"PRL" <sslug@sslug> wrote in message news:sslug@sslug
> Jeg synes at du har fat i noget rigtigt. Der er ikke nogen som kan vurdere
> folks intentioner på grundlag af en tilmeldings liste.
>
> Det der er problemet er heller ikke det, men at der er nogen som når de
har
> siddet og hjulpet folk med at installere en maskine, ikke kan fornemme
> nogen interesse i at lære mere.
> Den fornemmelse man sidder tilbage med er at man i en eller anden grad er
> blevet udnyttet.
Jeg kender fornemmelsen, og den er ikke rar, det kan vi hurtigt blive enige
om. Måske skulle der være bedre mulighed for at snakke om forløbet lige
efter arrangementet, mens det er i frisk erindring.
.

> Det er helt ok at blive udnyttet hvis den viden man har formidlet kommer
> tilbage i en eller anden form. Den form som man må forvente i en forening
> må så være at arbejdet heri støttes.
>
> Når man ikke ser eller hører noget fra nogen af de personer som udnytter
> foreningen, så er man blevet udnyttet på den grove måde.

Det er her jeg står lidt af. Hvis jeg kan give en person noget han synes er
godt, behøver han ikke for min skyld at give det videre. Jeg tror i min
naivitet, at alle reagerer som jeg selv. Når en eller anden kyndig hjælper
mig, har jeg ikke en jordisk chance for at gengælde det, og det håber jeg
heller ikke, at han forventer. Jeg er aldrig blevet mødt med nogen form for
krav, så var jeg nok stået af, men derimod med opmuntring og opfordringer
til at komme med det lidet jeg nu kunne. Jeg læste hverken opmuntring eller
opfordring i det oprindelige indlæg, og det var nok egentligt det, der satte
gang i mig.

> Kan det være så svært ?
Ja. Jeg kender kun få, der kan sige "Gå ad H.. til" og få folk til at glæde
sig til turen. Det er en gave.