Re: [MOEDE] Foredrag om Zope og CMF

On 24 Sep 2001 20:07:09 +0200, Peter Makholm <sslug@sslug>
wrote:

>Nok det modsatte af hvad du mener når du siger ikke-teknisk. Det var
>et rent instinktivt svar.
>
>Jeg bliver nødt til at se lidt på Zope før jeg kan give dig et
>udtømmende svar.

Hmm Peter du skuffer mig :-))
Nej ... det er en applikations server. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal
sammenligne den med ...

Med et ikke-teknisk foredrag mener jeg at jeg har ikke lyst til at stå
og fortælle om hvordan man sætter et cluster op bestående af en
zope-server og 4 zeo-klienter (bare for at tage et eksempel) for det
ved jeg simpelthen ikke nok om det til.
Men jeg havde tænke mig at fortælle _hvad_ Zope er .. komme med nogle
gode eksempler (som f.eks. Slashdot vs. Squishdot) ... fortælle om CMF
(som er min "baby") ... fortælle om hvordan man kan bruge Zope som en
skal (xml) ... hvordan man egentlig koder til Zope .. etc. etc.
Som du kan se er mulighederne mange (og det er kun en brøkdel der er
listet ovenfor) .. så det er sådan set nemmere hvis du - og andre -
fortæller hvad jeres forventninger er. Så skal jeg prøve at brygge
foredraget således sammen at det dækker det.

Gitte