Re: [NETVAERK] Foredragsholder til netværksforedrag...

In sslug.netvaerk you write:

>Vi vil gerne have et sslug-hyggemøde om TCP/IP, men mangler en
>foredragsholder. Hvis det er noget for dig, så skriv lige her, på
>mødelisten eller til min email.

Jeg har lidt tid i øjeblikket mens jeg laver jobsøgning, så jeg
kunne godt sætte et foredrag eller to sammen indenfor det emne.
Hvornår skal det være klar ?

>Jeg forestiller mig det skal være noget basalt om
>IP-protokolstakken. Hvad er TCP, UDP og ICMP? Hvordan kommer en pakke
>fra afsenderen til modtageren (routning, gateways etc.)? MAC-adresser,
>NAT og DHCP?

Jep.

>Noget om firewalls vil også være interessant, men jeg vil gerne først
>have et basalt foredrag om netværk.

God ide. Når først folk ved hvordan kommunikationen fungerer, er
det nemmere at forklare hvordan man begrænser den med f.eks. firewalls.
--
Henrik Storner <sslug@sslug>