Re: [MOEDE] Endnu en præsentation til temamødet om kly nger?

Jacob Sparre Andersen wrote:

> Jeg har lige fået et brev fra Ole Holm Nielsen ude på DTU.
>
> Han tilbyder at komme og fortælle om deres Alpha-klynge (der
> desværre ikke kører Linux) og de overvejelser der ledte dem
> til den maskine de nu har.

Jeg har haft kontakt med en gruppe (Scientific Computing) i mit firma
(Novo Nordisk), der bruger et lille cluster (5*dual Pentium/500) og som
_kører_ Linux...
De kan desværre ikke selv komme - men hvis jeg må disponere over 5-10
minutters taletid vil jeg godt fortælle om konfiguration, brug og
erfaringer ?
Jeg synes projektet er interessant fordi det giver en masse regnekraft
for en brøkdel af prisen på en *rigtig* maskine - uden at at man behøver
kaste sig ud i de udfordringer der er i implementering af store klynger.

Jeg vil prøve at lave 1-2 overheads - er der en "gammeldaws" projektor
til rådighed (Björn ?) ?

Best regards
Preben
--