Re: [MISC] Linux Standard Base 1.0

"Joergen Ramskov" <sslug@sslug> writes:

> Jeg følger dog ikke /. nær så tæt som jeg tidligere har gjort - der er
> ret mange fejl og usandheder i meget af det der bliver postet der :(

Nej, men nu må det også være nok med at læse /.-kommentare.

Det overrasker mig ikke at folk diskuterer debian-pakker vs. RPM. Men
det er en meningslæs diskussion. Der er ingen problemer med at
installere rpm-pakker på et debiansystem med alien, hvis man har lyst
til at installer ikke-debian pakker af centrale komponenter, skal man
nok alligevel overveje helt at skifte distribution.

Gnome vs. KDE er lige så tåblig. Det er et for højt nivo at
standardiserer. Det kan godt være at der er enkelte højere novos ting
end Xlib, der skal standardiseres, men standarden skal holdes ret
lavt.

Provokationen med hverken at nævne Suse, Mandrake eller RedHat i
blurpen var ikke helt med vilje. Jeg kunner ellers godt have fundet på
det, men så havde jeg nok nævnt Storm og Progeny istedet for Turbo og
Open.