Re: [MISC] Oracle/PostgreSQL (was: Linux uncervisning. Interessenskal fanges...

> en hel masse diskussion om Oracle, Mysql, PostgreSQL!

Er denne diskussion ikke meget lig med OS-diskussioner!
Nogen OS er godt til noget og dåligt til noget andet, jeg vælger at bruge
det som jeg på et givet tidspunkt kan få mest ud af, som et redskab. Jeg
har før brugt windows og bruger nu linux, fordi det er nyt og sjovt og
min viden er blevet større. Det samme med Oracle, det jeg brugt i mange år,
fordi det var databsen vi brugte på arbejde, der var der ikke andet
(bortset fra noget SAS). Nu roder jeg med MySQL, fordi mit bewhov er til
det og jeg kan lære noget nyt, men derfor kan jeg jo sagtens vælge Oracle
til en anden opgave.

Det vigtige må da være at vælge det db-system, som man syntes passer til
ens behov, (ud fra grundige overvejelser). Vælg et system som du syntes er
interessant at udvikle i og vedligeholde. En kriterie må da også være
kommunikation mellem forskellige db-systmer. Det nytter jo ikke noget hvis
alt skal laves i Oralce, hvor en delopgave ´bedre kan løses i MySQL (og
omvendt), så må systemerne udvikles så de kan snakke sammen. et db-system
er vel bare et redskab ligesom alle mulige andre systemer.

/jens lauterbach