Re: [MISC] Linux uncervisning. Interessen skal fanges...

Jesper Lund wrote:

> Ey,
>
> Jeg starter 1. August på EucSYD, som lærer. Jeg skal undervise i
> netværk, og linux.

Tilykke med det.

> Undervinsingen i linux er for folk, der som udgangspunkt ikke ved noget
> om linux, derfor skal man have dem aktiveret til at gå hjem og
> installere det derhjemme.

Slår lidt over i den lokale dialekt nu :

Då må gjenne kom og kig å min instalasjon. Vi æ en bette maskinfabrik, som
bruger MySQL å Oracle å linåx.
Men det æ nok meje å æ serverside vi bruger et. Men i ålle højst grad i
praksis. Æ MySQL har over en hal million poster nå.
Sååååå. Vi lauer æ løn  i et, å vos tidsforbruch å materialeforbruch taste
vi ind i en webbrauser. Å det værker.
Det de ærcher mæ mest, æ at a var tvungen til å investere i æ oracle.

> Problemet er nok at der er en uge til det. At få dem lært nok til at de
> fanger interessen. Tit møder man muren, "Jamen, Wintendo kan det jeg
> skal bruge". Jeg kunne godt tænke mig en lille duiskution om, hvad der
> ville væer fonuftigt at fortælle en ny flok
> Datamekanikere/IT-Supportere, om linux, der gør at de går hjem og nørder
> efter skole.

Hmmm, jeg er autodidakt nørd, så monstro de ikke kunne se et linuxpotentiale
i min virksomhed.

> Jeg havde tænkt mig at hjælpe dem med at sætte en Samba server op.

Nå ja, samba bruger vi da også og Apache/php og mosix

Lars Brandi Jensen

P.S. Den med mosix er lidt løgn, men den tiltaler mig.