Linux uncervisning. Interessen skal fanges...

Ey,

Jeg starter 1. August på EucSYD, som lærer. Jeg skal undervise i
netværk, og linux.

Undervinsingen i linux er for folk, der som udgangspunkt ikke ved noget
om linux, derfor skal man have dem aktiveret til at gå hjem og
installere det derhjemme.

Problemet er nok at der er en uge til det. At få dem lært nok til at de
fanger interessen. Tit møder man muren, "Jamen, Wintendo kan det jeg
skal bruge". Jeg kunne godt tænke mig en lille duiskution om, hvad der
ville væer fonuftigt at fortælle en ny flok
Datamekanikere/IT-Supportere, om linux, der gør at de går hjem og nørder
efter skole.

Jeg havde tænkt mig at hjælpe dem med at sætte en Samba server op. En
firewall til deres hjemmeADSL, som mange sikkert har, hvis der er tid
til det, gerne en Web/FTP server de også kan sætte på deres hjemme-ADSL.

Andre gode ideer ? I mit hovede går jeg og tænker på, at det handler om
at vise dem, at de faktisk kan bruge det ret effektivt derhjemme.

Mvh. Jesper (Der er lidt på bar bund her.... ;o))