Re: [MISC] Endnu et hul

"Martin Bøgelund" <sslug@sslug> writes:

> Ja og nej. Jeg ved at jeg kan få mig vilkårligt mange email adresser
> ved at oprette vilkårligt mange brugere på min Linux box.

Du kan rimeligt simpelt oprette aliaser, med sendmail kræver det root
adgang, med qmail får alle brugere uendelig mange aliaser.

Men det MS mener er nok at Outlook XP kan hente mail fra flere
servere.

> Men hvad Linux email programmer kan mht antallet af email adresser
> ved jeg faktisk ikke (hvad skal jeg med 7 emailadresser på samme
> bruger?)

Tre er nyttigt, en til privat post og en til arbejdsrelateret post.
Det er praktisk når man skifter job, så kan vennerne bruge den de
plejer, og man kan forwarde breve til arbejdsadressen til ens afløser.

Den tredje er til "offentlig" post, d.v.s. beskeder til Usenet,
mailing lister, og web-fora, d.v.s. steder hvor spammere kan hente
den.

Det kræver dog kun understøttelse i mail programmet hvis nogen af de
steder man får mail fra ikke har en ordentlig forward fascilitet.  Det
har GroupWise f.eks. ikke, så jeg har glæde af at Gnus kan læse fra
flere konti.  Gnus tager en liste af mail sources, det kan være Unix
mail spool, unix directory, qmail maildir, pop3, imap, og webmail,
sidsnævnte underinddelt i hotmail, yahoo, netadress, netscape og
my-deja.