Re: [MISC] Intel overtager Aplha CPU fra Compaq

"Frank Damgaard" <sslug@sslug> wrote in message
> Intel overtager Alpha-teknologi :
>
> http://www.pcworld.dk/Default.asp?Mode=2&ArtikelID=2527
>
> "Compaq dropper sine 64-bit processorer, og lader teknologien komme Intels
> Itanium til gode."
>
> Øjensynlig skal Alpha CPU'en udfases over en årrække ;(

Den proces blev startet da Digital solgte den til branchens skrothandler,
Corel. Samme forløb som Ventura og WP. Heldigvis slap Borland ud af kløerne
på dem i tide;) Hvad sker der med Corels Linux-distribution? Er den levende,
eller var det bare et slag i luften? Heldigvis er Linux jo ikke noget de kan
købe og skrotte for at få et underskud at afskrive.

Da MS stoppede understøttelsen af Alphaen til W2K synes jeg at skriften på
væggen blev helt klar, men også i Linux-verdenen er Alphaen hele tiden
bagud. Sidete nye dist. fra SuSE er mindst 1 nummer efter i386 versionen,
flere dist. findes slet ikke til Alphaen, og en del pakker er ikke oversat
til den.